reklama

Hala na Bôriku: Teraz alebo nikdy?

Mestských poslancov v Žiline čaká zajtra opätovné hlasovanie o kúpe športovej haly na Bôriku. Na tému sa rozprúdila vášnivá diskusia a vzniká falošný dojem, že halu vieme zachrániť len zajtra alebo nikdy. Nie je to celkom tak.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Osobne vnímam, že namiesto zdravej diskusie o osude haly sa tu rozbehla politická hra. Spolu s mojimi kolegami z klubu nezávislých poslancov sme obviňovaní, že sme sa zľakli a pridali sa na stranu primátora. Nie je to pravda. Aj naďalej preferujeme návrh odkúpenia haly. Ale od posledného zastupiteľstva boli zverejnené nové informácie a pripomienky, ktoré rozvírili diskusiu a zaslúžia si zodpovedné zváženie. Zároveň sa vedenie mesta postavilo zásadne proti nákupu.

Tu je dôležité povedať niečo čo v diskusii nezaznieva. Ak aj my v zastupiteľstve pretlačíme návrh nasilu, cez odpor vedenia mesta, halu nám to reálne nevráti. Nie je ani pravda, že funkčná hala je na dosah, stačí len zajtra zahlasovať ZA. To, čo nasleduje po schválení v zastupiteľstve je komplikovaný proces. Ak mesto nebude „na palube“, tak skrátka nevykoná potrebné kroky a život sa do žilinskej korytnačky nevráti ešte celé roky.

Aj vďaka prvému hlasovaniu nás nezávislých a následnému vyjednávaniu s mestom sa postoj primátora v tejto veci zmenil. Kategorické NIE sa zmenilo na ÁNO - AK...Po rokoch jeho aktívneho odporu je tu dnes reálna šanca, že mesto na nákup haly pristúpi.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
(zdroj: zilina-gallery.sk)

Preto považujem súčasný mediálny nátlak zo strany pána majiteľa haly a niektorých kolegov poslancov za kontraproduktívny. Tieto ich aktivity paradoxne znižujú šancu, že sa podarí halu vrátiť čo najskôr do prevádzky. V prípade kolegu Martina Kapitulíka chápem, že k mladosti človeka patrí aj istá netrpezlivosť a horkokrvnosť. Prevod haly za milióny EUR ale nie je maličkosť a ak sú na stole nové informácie, máme povinnosťou ich adekvátne zvážiť. Nie sú to naše peniaze, o ktorých rozhodujeme, sú to peniaze obyvateľov Žiliny. A vytvárať dojem, že ak zajtra neodsúhlasíme nákup, korytnačka je stratená, skrátka TERAZ alebo NIKDY – tak podľa mňa celá vec nestojí.

Nedávno som si napríklad v novinách Žilinec o sebe prečítal, že som sa zľakol pri hlasovaní o korytnačke. Môžem ubezpečiť pána Trabelssieho, že som sa nezľakol. Nezaujíma ma jeho konflikt s primátorom a ani politikárčenie obidvoch pánov. Zaujíma ma iba to, aby riešenie, ktoré vyberieme bolo to najlepšie pre Žilinu a Žilinčanov. Okrem iného sa v týchto jeho novinách napísalo: „zlé jazyky z mestského úradu hovoria, že za zmenou postoja Fiabáneho je pohrozenie primátorom vyšším nájomným na plavárni kde pôsobí jeho plavecký klub.“ Patrím medzi najdlhšie slúžiacich poslancov a nezľakol som sa horších vecí, napríklad keď tu besnel kamarát pána Trabelssieho Ján Slota a nezľaknem sa ani teraz. Mimochodom, primátor Choma nepohrozil vyšším nájomným. Mesto nájomné na plavárni už zodvihlo s účinnosťou od 1. novembra 2016

Pri prvom hlasovaní o hale som spolu s kolegami z poslaneckého klubu hlasoval za nákup korytnačky v dobrej viere, že tento skvost by mal opäť slúžiť žilinčanom. Teraz, o niekoľko týždňov neskôr, v tejto situácii vybičovaných vášní len navrhujeme presunúť opätovné hlasovanie o korytnačke na február. To je celé. To nám dá čas na vyriešenie časti výhrad zo strany vedenia mesta, konkrétne ide o (1) dodanie posudkov, ktoré si dá vyhotoviť mesto ako kupujúci (normálny a legitímny postup pri podobných predajoch nehnuteľností - posudok si dáva vyhotoviť nielen predajca, ale aj kupujúci). (2) Doladiť riešenie dopravného prístupu a parkovania v okolí haly (v tejto veci boli vznesené námietky z viacerých strán, nielen mesta). A v neposlednom rade (3) doriešenie finálnej kúpnej ceny.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Nejde zo strany nás nezávislých o žiadne zľaknutie sa, ani o nejaký politický kalkul. Ide o elementárnu zodpovednosť. Tá je namieste aj vzhľadom na komplikovanú minulosť vzťahov medzi mestom a majiteľom haly. Ako športovec pevne verím, že na konci tohto procesu bude hala opäť majetkom mesta Žilina a my budeme riešiť ako ju čo najskôr vrátiť do aktívnej služby žilinčanom.

Peter Fiabáne

Peter Fiabáne

Bloger 
  • Počet článkov:  24
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som srdcom Žilinčan. V tomto meste som sa narodil, vyrástol a žijem tu dodnes. Život som zasvätil športu, vybudoval som plavecký klub Nereus Žilina. Práve téma športu a láska k rodnému mestu ma priviedla ku komunálnej politike. 16 rokov som pôsobil ako mestský poslanec.V komunálnych voľbách 2018 som získal dôveru Žilinčanov a bol som zvolený za primátora nášho mesta. Viac o mne, mojom tíme a našich plánoch pre Žilinu sa dozviete na mojej facebookovej stránke, na www.planzilina.sk alebo na oficiálnych stránkach mesta - www.zilina.sk. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu