reklama

Prečo považujem pomoc seniorom a ich rodinám za dôležitú?

Naši rodičia a starí rodičia sú často po odchode do dôchodku osamelí, majú rôzne zdravotné problémy a nevedia sa o seba plnohodnotne postarať. Každodenné činnosti im zrazu nejdú tak od ruky, ako kedysi.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Mnohokrát sa pre zdravotné problémy začnú čiastočne alebo úplne izolovať od vonkajšieho sveta.

My a naše deti sme pre našich rodičov na ich staré kolená tým najdôležitejším, čo majú. Viem to posúdiť aj z vlastnej skúsenosti, keďže moja mama zostala po otcovej smrti sama a vidím, že tým, čo jej robí v živote najväčšiu radosť je rodina a vnúčatá. Je pre ňu nesmierne dôležité, aby nás mala nablízku a vedela, že sa nám dobre darí.

Peter Fiabáne s mamou Evou
Peter Fiabáne s mamou Evou 

Aj napriek tomu, že trávim celé dni v Žiline, kde som sa narodil, prežil 55 rokov a kde denne pracujem, každý večer sa vraciam do Lalinku, kúsok za Žilinou, kde býva moja mama. Viem, že veľmi potrebuje moju pomoc a bezo mňa a mojej manželky by to mala ťažké. To, že jej vieme byť každé ráno a večer nablízku, je pre ňu veľkou oporou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Práve kvôli rodičom sme si v minulosti s manželkou zobrali hypotéku a popri našom byte v Žiline, kde máme trvalé bydlisko, sme postavili aj domček hneď vedľa nich. Na začiatku sme premýšľali nad viacerými alternatívami. No práve to, že moji rodičia čoraz častejšie potrebovali našu pomoc, nakoniec prevážilo a ja som šťastný, že sme sa vtedy rozhodli správne. Vďaka tomuto rozhodnutiu sme doopatrovali môjho otca, ktorý nás už opustil a teraz sme oporou aj mojej mame. Neustále pendlovanie medzi Žilinou a Lalinkom je náročné, ale som rád, že môžem rodičom aspoň čiastočne vrátiť to, čo mi oni dávali celý život.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dnes mi toto rozhodnutie ako kandidátovi na primátora Žiliny moji protikandidáti vytýkajú. Ja ho však neľutujem. Trúfam si povedať, že väčšina ľudí by sa v podobnej situácii zachovala rovnako.

V Žiline žijem, pracujem, parkujem, nakupujem, platím dane a ako poslanec riešim problémy ľudí. Do Lalinku chodím spávať a pomáhať mame. Dnes, rovnako ako celých doterajších 55 rokov som Žilinčan a som na to hrdý. Je pre mňa dôležité zabezpečiť, aby naši dôchodcovia a ich rodiny mali v Žiline dostatok možností a aby pomoc, na ktorú sú často odkázaní bola pre nich ľahko dostupná.

Preto, keďže sám viem, aká náročná vie byť staroba, som ako prípadný primátor rozhodnutý presadiť tieto dve kľúčové riešenia, týkajúce sa pomoci seniorom:

SkryťVypnúť reklamu
reklama
  • Posilniť mestskú opatrovateľskú službu, ktorá by poskytovala pomoc seniorom v domácnosti.

  • Založiť sieť medzigeneračných komunitných centier. Tieto centrá budú v mestských častiach poskytovať profesionálne služby seniorom a dajú im možnosť tráviť čas spoločne s ľuďmi z ich komunity.

​Ak vás zaujímajú ďalšie naše riešenia pre rozvoj sociálnej oblasti v Žiline, nájdete ich na www.planzilina.sk.

 

Peter Fiabáne

Peter Fiabáne

Bloger 
  • Počet článkov:  24
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som srdcom Žilinčan. V tomto meste som sa narodil, vyrástol a žijem tu dodnes. Život som zasvätil športu, vybudoval som plavecký klub Nereus Žilina. Práve téma športu a láska k rodnému mestu ma priviedla ku komunálnej politike. 16 rokov som pôsobil ako mestský poslanec.V komunálnych voľbách 2018 som získal dôveru Žilinčanov a bol som zvolený za primátora nášho mesta. Viac o mne, mojom tíme a našich plánoch pre Žilinu sa dozviete na mojej facebookovej stránke, na www.planzilina.sk alebo na oficiálnych stránkach mesta - www.zilina.sk. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu