reklama

Svojej rodine vďačím za to, kým som

Rodina je jednoznačne to, čo ma v mojom doterajšom živote formovalo najviac a čo považujem za svoj najväčší úspech. Tá, v ktorej som vyrastal, ale aj tá, ktorú som si v Žiline založil.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Môj starý otec bol riaditeľom Žilinského divadla a otec tu pôsobil ako herec a dramaturg. Obaja mi vštepili silné hodnoty a lásku k mestu, v ktorom som sa narodil. Žilina je preto mestom, v ktorom žijem a pracujem už 55 rokov. Otec nás pred pár rokmi opustil, jeho odkaz vo mne však žije naďalej. Dnes veľa času trávim starostlivosťou o mamu, ktorá nedávno oslávila krásnych 80 rokov a čoraz častejšie potrebuje našu pomoc.

S mamou Evou
S mamou Evou (zdroj: Peter Fiabáne)

Častými výletmi do okolitých hôr vo mne rodičia už v detstve vytvorili silný vzťah k pohybu a k prírode. Naša domáca knižnica plná kníh ma priviedla k mojej druhej celoživotnej záľube – k čítaniu. Hrdinovia z kníh od J. Verna, K. Maya a J. Foglara boli odvážni so zmyslom pre spravodlivosť a česť, čo výrazne ovplyvnilo môj detský svet. Rodičia ma však predovšetkým na vlastnom príklade naučili to, že je dôležité postaviť sa za správnu vec aj v situáciách, keď človek riskuje, že stratí veľa. Môj otec po 1968 odmietol nazývať okupáciu oslobodením a trest ho neminul. Prišiel o prácu. My, ako jeho deti, sme mali aj napriek dobrým študijným výsledkom problémy dostať sa na školy. Nikdy ale neohol pred režimom chrbát a zachoval si to najdôležitejšie – svoju morálku a integritu. Túto jeho lekciu v sebe nesiem ako vzor po celý život. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
S otcom Milanom
S otcom Milanom (zdroj: Peter Fiabáne)

Rozhodnutie kandidovať na primátora Žiliny sa vo mne nerodilo ľahko. Robili sme ho ako rodina spoločne. Vedel som, že to je krok, ktorý nevyhnutne ovplyvní nielen mňa, ale aj moje deti a manželku. S manželkou Ankou sme spolu už vyše 30 rokov. Nesmierne si ju vážim pre jej húževnatosť a snahu neustále na sebe pracovať. Vďačím jej za veľa – za jej lásku, za to, že máme spolu dve krásne deti a šťastné manželstvo. Po definitívnom rozhodnutí kandidovať sme si povedali, že najdôležitejšie je jediné. Aby nás to ako rodinu nezmenilo a aby sme si zachovali pokoru. Ich podpora je pre mňa každodenným povzbudením. Sú to ľudia, ktorí mi dávajú silu a zároveň ma držia pri zemi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Dcéra Martina, manželka Anna, syn Michal s manželkou Simonou
Dcéra Martina, manželka Anna, syn Michal s manželkou Simonou (zdroj: Peter Fiabáne)

Moje hodnoty a životnú filozofiu vo veľkej miere formoval šport. Športujem celý život. Ako mladý chalan som sa venoval plutvovému plávaniu v žilinskom klube Delfín. Vyštudoval som FTVŠ na Univerzite Komenského v Bratislave, následne som niekoľko rokov učil na ZŠ na Závaží. Dodnes sa venujem behu a triatlonu. Mám za sebou niekoľko maratónov a triatlonových pretekov v jeho najťažšej verzii Ironman. Žilinčania ma ale poznajú hlavne ako zakladateľa a dlhoročného manažéra Klubu plaveckých športov Nereus. Nereus bol pre mňa spojením dvoch oblastí, ktoré milujem – športu a vzdelávania. Učiť deti plávať sa pre mňa stalo životným poslaním. Z Nereusu sa nám podarilo vybudovať jeden z najväčších plaveckých klubov na Slovensku, ktorý robí Žiline dobré meno nielen doma, ale aj v zahraničí. Svoj podiel v plaveckej škole som prednedávnom predal a dnes už som v klube čoraz menej aktívny. Väčšinu energie chcem totiž venovať verejnej službe. Šport a podnikanie ma však naučili dve veci, ktorými by som sa chcel riadiť aj na poste primátora – vždy hrať fér a nikdy sa nevzdávať. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tieto hodnoty som sa snažil odovzdať aj svojim deťom a verím, že sa mi to podarilo. Na dcéru Martinku a syna Michala som veľmi hrdý. Sú to mladí ľudia, ktorí už dnes majú veľký nadhľad, triezvy pohľad na život, zmysel pre to, čo je a nie je správne. Martinka pracuje v oblasti vzdelávania, čo bola vždy moja srdcovka, Michal sa živí marketingom, nedávno sa oženil a chystá sa založiť vlastnú rodinu. Vyrástli z nich dospelé osobnosti, ktorých názory obohacujú aj môj svet a mám radosť, keď sledujem ich životné cesty.

V čase keď píšem tento text, zostáva do konca kampane presne mesiac. Neviem ako voľby dopadnú, ani čo nás v tých posledných týždňoch ešte čaká. Ale viem, že nech to dopadne akokoľvek, na konci dňa sa budem môcť pozrieť ľuďom tohto mesta, svojim priateľom aj rodine priamo do očí. Pretože som odhodlaný tento boj vybojovať čestne, dať do neho všetko a získať šancu posunúť naše mesto o poriadny kus vpred.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Držme si palce.

Autor je kandidát na primátora mesta Žilina

Peter Fiabáne

Peter Fiabáne

Bloger 
  • Počet článkov:  24
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som srdcom Žilinčan. V tomto meste som sa narodil, vyrástol a žijem tu dodnes. Život som zasvätil športu, vybudoval som plavecký klub Nereus Žilina. Práve téma športu a láska k rodnému mestu ma priviedla ku komunálnej politike. 16 rokov som pôsobil ako mestský poslanec.V komunálnych voľbách 2018 som získal dôveru Žilinčanov a bol som zvolený za primátora nášho mesta. Viac o mne, mojom tíme a našich plánoch pre Žilinu sa dozviete na mojej facebookovej stránke, na www.planzilina.sk alebo na oficiálnych stránkach mesta - www.zilina.sk. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu